W Warszawie powstanie pierwszy most pieszo-rowerowy. Przeprawa będzie miała blisko 500 metrów długości i połączy ze sobą bulwary wiślane z dzielnicą Praga. Po lewej strony Wisły kładka będzie miała początek na wysokości ul. Karowej, a po stronie praskiej - na wysokości ul. Okrzei. Pierwsze informacje o inwestycji pojawiły się już w 2017 roku, kiedy to miasto ogłosiło konkurs architektoniczny na jej zaprojektowanie. Wybrano wtedy projekt zaproponowany przez pracownię Schuessler-Plan Inżynierzy. Sąd konkursowy docenił niezwykle prostą i elegancką formę budowli. Architekci dołożyli wszelkich starań, aby projekt był spójny z otaczającym go krajobrazem. Niestety z powodu braku funduszy budowa odłożona została na czas nieokreślony. Do projektu powrócono dopiero w 2021 roku, kiedy to prezydent Warszawy, Rafał Trzaskowski ogłosił rozpoczęcie budowy kładki. Ma ona powstać w ciągu najbliższy 2-3 lat. Wstępny kosztorys to blisko 180 mln zł. Władze stolicy podkreślają jednak, że możliwe, że uda się zrealizować inwestycję za mniejszą sumę.
Most będzie miał powierzchnię wspólną zarówno dla rowerzystów jak i pieszych. Przeprawa będzie miała też różną szerokość na różnych odcinkach, tak by cykliści oraz spacerowicze mogli się swobodnie wymijać. Minimalna szerokość kładki to to sześć metrów, a maksymalna - nawet 16 metrów. Na moście znajdą się m.in. tarasy widokowe, miejsca spoczynku oraz ławeczki. Kładka wykończona zostanie rdzawą kortenowską stalą.